Програмовий
зміст: показати
дітям красу
калини, розмаїття її зображення в народній творчості (усній,зображувальній,пісенній,);розвивати мовлення, пам'ять;
розширити знания традицій, пов'язаних з калиною, удосконалювати техніки малювання. Виховувати інтерес до об'єктів природи, патріотичні почуття на основі знайомства з народними символами України; дати знания про калину, як
народний символ українського народу; розвивати мовленнєве дихання, спостережливість увагу, діалогічне мовлення, дрібну та загальну моторику, сенсорні здібності дітей; продовжувати вчити дітей слухати та розуміти віршований текст; учити дітей малювати пальчиком, наносячи
крапки на задане місце; спонукати до милування природними об'єктами; закріпити диференціацію червоного та зеленого кольорів; активізувати у словнику слова: калина,
червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ; заохочувати до діалогу з дорослими; виховувати
цікавість до народної творчості, любов до рідної країни. Допомогги дитині усвідомити свою приналежність до рідного народу, його
історії, культури,
традицій.
Матеріал. Bipшi, загадки,
прислів'я, малюнки до легенди, легенда,
кетяги калини, намальований кущ калини; гуаш червоного та зеленого кольору,
вологі серветки.
Попередня робота. Ознайомлення дітей iз калиною,
читання художньої
літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
Хід заняття
Привітання:
Добрий день мої малята,
Любі хлопчики й дівчатка!
В добрий час рада бачити я вас!
Заняття цікаве я
для вас приготувала
І вже час
його розпочинати.
Вихователь. Любі діти, сьогодні до нас у гості
завітала незвичайна гостя, яку здавна люблять, цінують на Україні, яка
символізує нашу країну. А що це за гостя, ви здогадаєтеся, відгадавши загадку.
Вихователь.Діти, калина –
це символ нашої України. Український
народ любить і шанує калину бо вона завжди була символом дівочої краси, з
калиною вишивали рушники, червоною калиною прикрашали хату, колиску немовляти,
вплітали її у вінок, вишивали сорочки . Недаремно кажуть: «Без верби і калини
нема України».
Вихователь. А знаєте, діти,
чому цей кущ назвали калиною? (Ні). Тоді послухайте легенду про калину.
Вихователь Діти, батьки завжди вчили
своїх дітей любити рідний край, садити біля своєї хати калину.
Посадіть і ви калину, діти,
Щоби злагода
цвіла!
Буде щедрою
родина-
Буде честь їй і
хвала!
Недарма старі люди говорили: «Посади калину – будеш
мати долю щасливу!».
Презентація
«Калина-символ України» ІКТ
Вихователь.Діти, а зараз
давайте пограємо в гру. Ви повинні закінчити прислів'я.
Мовленнєва гра «Продовж прислів'я»
•
Любиш Україну — ...(посади калину).
• Дівчина у вінку — ...(мов калина у цвіту).
• Пишна та красива, ...(як червона
калина).
. .
Калина біля тину — (щастя родини).
Вихователь. Діти, а зараз пропоную помилуватися
красою калини.
Скажіть, будь-ласка, це кущ чи дерево?
А яке ім'я дали цій рослині?
На що схожі ягідки? (на вогники).
Якого вони кольору?
А які вони за формою?
Скільки їх?
Вихователь Дітки, а давайте і ми
намалюємо гілочку калини.
Вихователь. Діти, погляньте, яку
гілочку я намалювала. Будьте уважні, зараз я вам покажу, як виконати роботу.
Аркуш паперу
покладіть вертикально. Вузькою стороною до себе.
Спочатку за допомогою
пензлика я намалюю гілочку. Для цього мені потрібно пензлик занурити у воду, а
потім у зелену фарбу.
Кінчиком пензлика я
проводжу плавну лінію згори донизу, поступово притискаючи пензлик до паперу.
З верхівки
гілочки я проводжу ще дві лінії, це майбутні листочки.
Починаю малювати
листя. Спочатку пензликом вмокаємо у зелену фарбу, обводи мо краї листочків,
а потім всім ворсом малюємо
листочок.
Якого кольору будуть
ягоди?
Більше пензлик мені не потрібен.
Тепер працює мій
вказівний пальчик правої руки. Я занурюю
в червону фарбу і роблю кружечки. Кетяги калини
формую з двох , трьох рядків.
Вихователь..Щоб гарно
виконати роботу, нам треба підготувати руки, розім'яти пальчики.
Фізкультхвилинка
Самостійна робота дiтей
Підсумок заняття
Вихователь. Які гарні у вас вийшли роботи!
Мені вони дуже сподобалися. А чи подобаються вони вам? Чим саме?


Немає коментарів:
Дописати коментар