понеділок, 30 травня 2022 р.

Художньо-продуктивне образотворення (малювання) "Знайомство з народною іграшкою"

 

Програмовий зміст: розширювати знання дітей про види іграшок і їх призначення. Правила користування ними. Вчити визначати матеріал з якого виготовлені іграшки. Збагачувати знання дітей про різні види української народної іграшки (дерев’яними, глиняними, іграшками з тіста, ганчір’я). Закріпити знання про їх виникнення. Виховувати бережне ставлення до іграшок. Виховувати інтерес до минулого свого народу, його народної творчості, традицій; бажання передавати бачене в малюнку, естетичний смак, охайність у роботі з фарбами; поглибити знання дітей про українську народну іграшку, продовжувати знайомити дітей з декоративними візерунками українського народного декоративно-вжиткового мистецтва. Учити дітей прикрашати лініями, крапками, кільцями, мазками паперові силуети півника.

Матеріал: ілюстративний матеріал до теми „Українська народна іграшка”, фарби, вода, пензлик, шаблон народної іграшки .

Структура заняття

1.     Організаційний момент.

Доброго дня, всіх вас вітаємо,

Доброго дня, здоров’я бажаємо.

 

Сьогодні у нас буде цікаве заняття. І ми із вами спробуємо повернутися у давні часи. А про що ми будемо говорити, ви зрозумієте, коли відгадаєте оцю загадку:

 

В кожній хаті де дитинка

Цих речей, як намистинок.

З ними грають малюки

Їх ховають залюбки

З ними радісно завжди

Це ж веселі…  (Іграшки)

 

-       Звичайно, всі діти дуже люблять іграшки.

-       А де беруться іграшки? Так, їх виготовляють на фабриці, купують у магазинах.

-       А з чого виготовляють іграшки? (З пластмаси, гуми, заліза, тканини, дерева).

2.     Розглядання ілюстрацій із зображенням народних іграшок.

У далеку – давнину, коли не було таких великих будинків, люди жили у таких сільських хатах. Уявіть собі що в такій маленькій хатинці жила велика і дружня сім?я, багато дітей – старші гляділи менших і таких іграшок, які є зараз у вас, у них не було.

 

Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, де виготовляли дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні.

·        Дерев’яні іграшки.

·        Лялька мотанка. Зверніть увагу на цю цікаву ляльку. В Україні ця лялька відома як лялька-мотанка. Коли дитина була маленька, бабуся чи мама скручувала для неї з якоїсь старої хустки чи полотнини ось таку ляльку. Її не можна було купати, ні роздягати, її просто носили і колисали. Гралися нею всі діти. Навіть були ляльки-мотанки у вигляді козачків, якими могли бавитися хлопчики.

·        Солом’яні іграшки. З’явилися прямо у полі, куди селяни брали своїх дітей. Залишившись без нагляду діти плакали, вередували. Щоб заспокоїти дитину мати скручувала ляльку з соломи, трави чи кукурудзи.

·            Їстівні іграшки. Такі іграшки дарували дітям на свята: сирні коники, пряники у формі «коників». Так весною мами випікали для малят «жайворонків», аби з їхньою допомогою закликати з вирію пташок.

·        Глиняні іграшки. Серед іграшок із глини є зображення різних тварин, іграшковий посуд, людські постаті. Їх виготовляли майстри з Опішні на Полтавщині.

Як ви гадаєте, як називається людина, яка виготовляє ці вироби?

Глина в кого ожива?

Творить з нею хто дива?

В нього посуд ніби жар,

Ну звичайно ж, це…    (Гончар).

 

Ставили спочатку глиняні вироби у піч, щоб вони висохли і стали міцніші, а потім розписували.

Діти як потрібно гратись з цими іграшками? (Дуже обережно. Можуть розбитися). Ось такі гарні свищики і досі виготовляють майстри Косівщини. Такі веселі і гарні, вони привертають увагу не лише дітей, а й дорослих. Цими іграшками можна не лише гратися, а ними можна прикрашати кімнату. Майстри розмальовують іграшкових тварин грайливо, квітами, крапками, хвилястими лініями, спіральками.

3.     Дидактична гра «Сучасні та народні іграшки»

4.     Читання вірша про півника.

-   Сьогодні ми станемо народними майстрами і розмалюємо півників.

Півник, півник-свистунець,

В тебе гарний гребінець:

Хвостик розфарбований –

Ось ти розмальований.

-      З чого зроблена ця іграшка? Так, з глини.  А що вміє робити ця пташка? Так, вміє співати. Давайте розглянемо цього півника і назвемо, що в нього є (Тулуб, голівка, гребінчик, борідка, дзьобик, хвіст, а замість ніг – підставка). Чим прикрашений півник? (Крапочками, лініями, кільцями).

5.     Розглядання зразків.

-      Ось, подивіться, як я прикрасила пташку. Що прикрашено у пташки? (Голівка, хвостик, тулуб). Чим прикрашений тулуб? Голівка? Хвостик? Діти, я буду розмальовувати півника, а ви уважно дивіться, як я буду малювати.

6.     Показ послідовності виконання роботи.

7.      Пальчикова гімнастика

8.     Самостійна робота дітей.

9.     Підсумок.

      – Молодці, діти. Ви дуже гарно розмалювали півників.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар