Програмовий зміст: розширювати знання дітей про види іграшок і їх
призначення. Правила користування ними. Вчити визначати матеріал з якого
виготовлені іграшки. Збагачувати знання дітей про різні види української
народної іграшки (дерев’яними, глиняними, іграшками з тіста, ганчір’я).
Закріпити знання про їх виникнення. Виховувати бережне ставлення до іграшок.
Виховувати інтерес до минулого свого народу, його народної творчості, традицій; бажання передавати
бачене в малюнку, естетичний смак, охайність у роботі з фарбами; поглибити
знання дітей про українську народну іграшку, продовжувати знайомити дітей з
декоративними візерунками українського народного декоративно-вжиткового
мистецтва. Учити дітей прикрашати лініями, крапками, кільцями, мазками паперові
силуети півника.
Матеріал: ілюстративний матеріал до теми „Українська народна
іграшка”, фарби, вода, пензлик, шаблон народної іграшки .
Структура заняття
1. Організаційний
момент.
Доброго дня, всіх вас вітаємо,
Доброго дня, здоров’я бажаємо.
Сьогодні у нас буде
цікаве заняття. І ми із вами спробуємо повернутися у давні часи. А про що ми
будемо говорити, ви зрозумієте, коли відгадаєте оцю загадку:
В кожній хаті де дитинка
Цих речей, як намистинок.
З ними грають малюки
Їх ховають залюбки
З ними радісно завжди
Це ж веселі… (Іграшки)
-
Звичайно,
всі діти дуже люблять іграшки.
- А де беруться іграшки? Так, їх виготовляють на фабриці, купують у
магазинах.
- А з чого виготовляють іграшки? (З пластмаси, гуми,
заліза, тканини, дерева).
2.
Розглядання
ілюстрацій із зображенням народних іграшок.
У далеку – давнину, коли
не було таких великих будинків, люди жили у таких сільських хатах. Уявіть собі
що в такій маленькій хатинці жила велика і дружня сім?я, багато дітей – старші
гляділи менших і таких іграшок, які є зараз у вас, у них не було.
Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, де
виготовляли дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не
схожі на сучасні.
·
Дерев’яні іграшки.
·
Лялька мотанка. Зверніть увагу на цю цікаву ляльку. В Україні ця лялька
відома як лялька-мотанка. Коли дитина була маленька, бабуся чи мама скручувала
для неї з якоїсь старої хустки чи полотнини ось таку ляльку. Її не можна було
купати, ні роздягати, її просто носили і колисали. Гралися нею всі діти. Навіть
були ляльки-мотанки у вигляді козачків, якими могли бавитися хлопчики.
·
Солом’яні іграшки. З’явилися прямо у полі, куди селяни брали своїх дітей.
Залишившись без нагляду діти плакали, вередували. Щоб заспокоїти дитину мати
скручувала ляльку з соломи, трави чи кукурудзи.
·
Їстівні іграшки. Такі іграшки дарували дітям на свята: сирні коники,
пряники у формі «коників». Так весною мами випікали для малят «жайворонків»,
аби з їхньою допомогою закликати з вирію пташок.
·
Глиняні іграшки. Серед іграшок із глини є зображення різних тварин,
іграшковий посуд, людські постаті. Їх виготовляли майстри з Опішні на
Полтавщині.
Як ви гадаєте,
як називається людина, яка виготовляє ці вироби?
Глина в кого ожива?
Творить з нею хто дива?
В нього посуд ніби жар,
Ну звичайно ж, це…
(Гончар).
Ставили спочатку
глиняні вироби у піч, щоб вони висохли і стали міцніші, а потім розписували.
Діти як потрібно
гратись з цими іграшками? (Дуже обережно. Можуть розбитися). Ось такі гарні
свищики і досі виготовляють майстри Косівщини. Такі веселі і гарні, вони
привертають увагу не лише дітей, а й дорослих. Цими іграшками можна не лише
гратися, а ними можна прикрашати кімнату. Майстри розмальовують іграшкових
тварин грайливо, квітами, крапками, хвилястими лініями, спіральками.
3. Дидактична
гра «Сучасні та народні іграшки»
4. Читання
вірша про півника.
- Сьогодні ми станемо народними майстрами і
розмалюємо півників.
Півник,
півник-свистунець,
В тебе гарний
гребінець:
Хвостик
розфарбований –
Ось ти
розмальований.
- З чого зроблена ця іграшка? Так, з глини. А що вміє робити ця пташка? Так, вміє
співати. Давайте розглянемо цього півника і назвемо, що в нього є (Тулуб,
голівка, гребінчик, борідка, дзьобик, хвіст, а замість ніг – підставка). Чим
прикрашений півник? (Крапочками, лініями, кільцями).
5. Розглядання
зразків.
- Ось, подивіться, як я прикрасила пташку.
Що прикрашено у пташки? (Голівка, хвостик, тулуб). Чим прикрашений тулуб?
Голівка? Хвостик? Діти, я буду розмальовувати півника, а ви уважно дивіться, як
я буду малювати.
6. Показ
послідовності виконання роботи.
7. Пальчикова гімнастика
8. Самостійна
робота дітей.
9. Підсумок.
– Молодці, діти. Ви дуже гарно
розмалювали півників.
Немає коментарів:
Дописати коментар