середа, 18 травня 2022 р.

Мовлення дитини "У мене з'явилася скарбничка"

 

Програмовий зміст: виховувати економічну свідомість дошкільників; формувати уявлення дітей про доходи і витрати: допомогти зрозуміти суть понять «заощадження», «накопичення» та навчати раціонально розпоряджатися грошима; розвивати логічне мислення, спостережливість, мовлення; закріпити знання дітей про бажані та необхідні речі для життя людини, спонукати відмовлятися від зайвих витрат та накопичувати гроші, щоб робити приємні подарунки близьким.

Матеріали: лялька, скарбничка – скриня, монети, Д/гра «Що можна придбати за гроші, а що ні», Д/гра «Бажане та необхідне».

 

Хід заняття

 

1.     Вітання

2.     Сюрпризний момент

Діти, погляньте, що нам принесла Галинка ? (скринька)

          Так, це скринька. Але вона не звичайна, зверніть увагу на її кришку, тут якийсь отвір, як ви гадаєте, навіщо? (Це скринька – скарбничка, в отвір кладуть гроші, щоб їх накопичувати.

В-ль: - А навіщо люди накопичують гроші? (відповіді дітей)

          Цікаво, а чи є щось в середині скриньки? (Педагог пропонує дітям ознайомитися зі змістом скрині та спробувати її наповнити).

3 Д/гра «Що можна купити за гроші, а що ні?»

Питання до дітей: Давайте поміркуємо, а звідкіля у ваших сім’ях з’являються гроші? (відповіді дітей)

А для чого вони нам потрібні?

4.     Д/гра «Гроші потрібні для....»

Завдання: дорослий дає дитині монетку і питає: «Гроші нам потрібні для....» дитина повинна продовжити речення.

 Можливі варіанти відповідей:

-        для придбання продуктів харчування;

-        для оплати розваг (яких саме?)

-        для оплати послуг ( яких саме?)

-        для придбання подарунків.

Якщо діти мають труднощі при формуванні відповіді, можна запропонувати вирішення проблемних ситуацій:

-        Якщо ми їдемо у автобусі, ми платимо за що?

-        Ми прийшли у кінотеатр, що нам потрібно купити?

-        У магазині ми купуємо що?

В-ль: А що робити, якщо грошей бракує? (відповіді дітей: економити, не витрачати все)

Так, потрібно правильно розпоряджатися грошима. Буває так, що бажань багато, а грошові можливості батьків не дозволяють виконати ці бажання, тому ви повинні пам’ятати про це, коли звертаєтесь до батьків з проханням щось купити. Спочатку купують те, що необхідне, а вже потім те, що хочеться. Наприклад, можна прожити без води, їжі, електроенергії, одягу? (НІ!) А без нової іграшки, чи цукерок? (Так!)

Д/гра « Бажане та необхідне»

В-ль: Діти, все що ми складаємо у скриньку і те що ваші батькі отримуюють  на роботі  називають ДОХОДОМ, а те на що ми їх витрачаємо – називають  ВИТРАТИ. У кожної сімї є свої доходи та витрати.

Д/гра « Доход – витрати»

Діти стають у коло, дорослий озвучує повну фразу і кидає мяча, а дитина називає, це дохід чи витрата.

-        Батько отримав зарплатню (дохід)

-        Мама заплатила за квартиру (витрата)

-        Сестричка загубила гаманець (витрата)

-        Придбали телевізор ( витрата)

-        Бабушка продала пиріжки (дохід) 

-      Брат знайшов гривню (дохід)

Галинка: Молодці, тепер ви знаєте що таке дохід і що таке витрати.

Проблемне питання до дітей: А як ви гадаєте, ці гроші можна витратити лише на себе чи можна витратити на щось добре, корисне? (відповіді дітей)

Підсумок заняття.




Немає коментарів:

Дописати коментар