середа, 11 травня 2022 р.

Розвиток мовлення Тема: «Світ комах»

 

Програмовий зміст: розширювати уявлення дітей про комах; вправляти у вживанні слів-ознак; продовжувати вчити виокремлювати перший звук у слові, утворювати іменники у родовому відмінку множини та присвійні прикметники від імен людей; учити правильно вживати слова, у яких не змінюється закінчення; збагачувати словниковий запас словами-синонімами; продовжувати вправляти у вимові звука [ж]; виховувати дбайливе ставлення до природи, цікавість до навколишнього світу.

Матеріал:  малюнки комах; предметні картинки із зображенням, презентації про комах

Хід заняття

Вихователь: Діти, яку пору року зараз? (Весна)

Назвіть весняні місяці (березень, квітень, травень)

Зараз місяць травень - останній місяць весни. Давайте перерахуємо ознаки весни, які ми спостерігали в березні і квітні. (Станув сніг, текли струмочки, з'явилася трава, прилетіли птахи, з'явилися комахи).

Діти, з приходом весни вся природа пробудилася, забуяла і зажила своїм клопітливим життям. В світі живої природи є такі істоти, спостереження за якими можна робити будь-де, бо живуть вони повсюди – у травичці, серед квітів та гілочок дерева, їх можна побачити літаючими в повітрі та мандруючими по землі. Цікаво,хто ж це найменші друзі!  

·        Дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки..

·        Бесіда про житло комах

 Комахи - дивовижні істоти, як ви думаєте, де вони були взимку? (Спали) Вірно, восени вони ховаються під опалим листям, під кору дерев, в щілини і засипають. А ви знаєте, що метелики, мухи, жуки ніколи не бувають діточками. Вони з'являються на світ одразу дорослими. Ось метелик відкладає багато яєць, частина з них скльовують птиці, частина - віднесуть мурахи, а якась частина буде жити. З них то і з'являться гусениці. Пройде час і гусениця перетвориться на лялечку. А з лялечки з'явиться метелик.

·        Презентація «Життя комах» (бесіда за змістом)

·        Фізкультхвилинка  „Не лови комах”

Чорний жук очима блима

Чує кроки за плечима.

Дуже хороше йому

По землі ходити.

Він не хоче, чуєш, хлопче,

У коробці жити.

·        Мовленнєва гра (мнемотехніка): «Словечко добираю – і віршика складаю»

У пташнику є птаха

В мурашнику -...( мураха)

Ми знаємо : мурахи-

Це корисні ...( комахи )

Коли зима настала ,

Мурашки міцно ...(спали )

Весною ж  - пробудились

І день від дня трудились.

Мурах завжди оберігай,

І шкоди їм не ...(завдавай).

·        Дидактична гра «Один — багато»

Вихователь показує дітям по черзі картки, на яких зображено комах, птахів,

тварин, різні предмети та пропонує назвати те, що вони бачать: спочатку в однині, а потім — у множині. Вихователь звертає увагу дітей на слова, що не змінюються.

Один комар — багато комарів.

Одна бджола — багато бджіл.

Один жук — багато жуків.

Один джміль — багато джмелів.

Один птах — багато птахів.

Одна синичка — багато синичок.

Один дятел — багато дятлів.

Одні окуляри — багато окулярів.

Одне таксі — багато таксі.

Один кенгуру — багато кенгуру.

·        Дидактична гра «Хто це? Що це?»

Вихователь розкладає на столі предметні малюнки та пропонує дібрати

слова-назви до певних дієслів.

Хто гуде? (Жук гуде.) А ще що? (Паровоз, машина, дриль)

Хто (що) пищить? (Курча, мишка, годинник)

Хто (що) гарчить? (Собака, вовк, тигр, трактор)

Хто (що) реве? (Ведмідь, корова, плаксій, річка)

Хто (що) дзвенить? (Телефон, дзвоник, струмок, сміх)

·        Вивчення скоромовки

Летить жук: ж-жу, ж-жу,

З усіма дружу.

Навколо кружляю,

Ж-жу, ж-жу, ж-жу співаю.

·        Вікторина з голосами та звуками комах (відео)

Підсумок










 

Немає коментарів:

Дописати коментар