Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей із дикими та домашніми
птахами; учити розрізняти птахів за зовнішніми ознаками та звичками, вживати
іменники у родовому відмінку множини; навчати утворювати іменники — назви
дитинчат птахів; учити складати описові розповіді про птахів; виховувати
допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.
Попередня
робота: читання віршів про птахів; вивчення пальчикової гри.
Матеріал: зображення птахів
місцевості — голуб, горобець, ластівка, ворона, сорока; домашні – курка, качка, гуска, індик; смужки
кольорового паперу, клей, пензлик.
Структура заняття
1. Організаційний момент
Вихователь повідомляє дітям, що до них прилетів гість та пропонує його
відгадати за загадкою.
Невеличка сіра й біла
Пташка біля нас живе.
Дуже добра, ніжна, мила,
Крихітки вона клює.
Під вікнами воркує.
Кожен з вас цю пташку знає,
Її назву відгадає. (Голуб)
— Так, це голуб. Привітайтеся з голубом.
2. Основна частина
Вихователь пропонує дітям уважно розглянути пташку.
— Завдяки чому пташка вміє так спритно і швидко літати? Що в неї є?(Крильця)
Що ще є у пташки?
Діти називають та показують частини тіла: голівка, очі, ніжки, тулуб,
дзьоб.
— Саме своїм умілим дзьобиком пташка ловить комах, дістає їх. Який голуб?
(Він гарний, сірий, швидкий.) Що вміє робити голуб? (Він уміє літати, дзьобати,
стрибати) Як сказати інакше: стрибати? (Плигати) Як ласкаво назвати голуба?
(Голубок) У голуба є друзі. Хто вони? Відгадайте.
Вихователь загадує дітям загадки про птахів та у міру відгадування
виставляє зображення птахів.
Маленький хлопчик
Стрибнув на стовпчик.
По двору пострибав,
Усі зернятка зібрав. (Горобець)
— Так, це горобець. Як ви здогадалися, що це горобець? Як назвати ласкаво
горобця? Який горобчик? (Маленький, швидкий) А це хто?
Сама сірувата,
Хода мішкувата,
Горда персона —
Звуть її — … (ворона).
— Так, це ворона. Яка ворона? Усіх цих птахів ми називаємо дикими.
3.
Вправа «Хто як кричить?»
4.
Бесіда про домашніх птахів
5.
Дидактична гра «Один-багато»
6. Дидактична
гра «Мама і дитинча»
7. Показ роботи вихователем.
8. Пальчикова
гімнастика.
Будем
пальці рахувать:
Раз-два-три-чотири-п'ять.
Скільки
пальців? Треба знать:
Раз-два-три-чотири-п'ять
9. Самостійна робота дітей
10. Підсумок



Немає коментарів:
Дописати коментар