Програмовий зміст: розширити знання дітей про значення води в житті людини;
вчити навичкам проведення лабораторних дослідів: закріплювати вміння працювати
з посудом, дотримуватись необхідних засобів безпеки; формувати соціальні
навички, вміння відстоювати власну
думку; активізувати пізнавальний інтерес вихованців до інформації природничого
змісту, формувати вміння висловлювати власну думку, розвивати зв’язне мовлення,
творчі здібності, уяву, мислення,
спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни, любов
до природи.
Матеріал для заняття: прозорі стаканчики, тарілки, цукор, сіль, пісок, фарба,
пензлики, відеоматеріали
Хід заняття
1. Вступна
частина
Нумо разом привітаймося,
Вліво, вправо повернемося,
Один одному всміхнемося.
«Доброго ранку всім!»
2. Основна
частина
Сьогодні у нас буде трішки незвичне заняття, ми з вами
спробуємо побути маленькими чарівниками. Але спочатку нас потрібно відгадати
загадку:
Буває хмаркою вона
Пушинкою бува
Рідка буває і тверда
Це що? Звичайно це
вода
Молодці, це вода,
якою ми користуємося щодня.
3. Д/гра
«Навіщо потрібна вода»
Скажіть а навіщо нам потрібна вода?
Вода потрібна людям, щоб: пити, митися, варити їжу.
Вода потрібна рослинам, щоб: рости, жити.
Вода потрібна тваринам, щоб: пити, купатися.
4. Відео
«Вода – колиска життя» (бесіда
за змістом)
Розповідь вихователя про значення
води для всього живого…
Вода – це найважливіша на нашій планеті рідина. У воді зароджується життя.
Без неї неможливе існування рослин і тварин. Життя є лише там, де є вода і,
навпаки, де знаходиться вода, там є життя.
Цікаві факти про воду.
Вважається, що забруднити чи замутити джерело – то великий гріх, розчистити
ж, навпаки, – добро. У нашого народу існувала така традиція: ніхто не мав йти
до криниці чи джерела у брудному одязі. Люди говорили: «Піду до кринички,
уберуся в стрічки, щоб не мала від водички в білім тілі шкоди». Вода за недбале
ставлення до неї могла покарати, а тим, хто був із нею щирим, добрим – дарувала
здоров’я. Недарма кажуть: «Будь здоровим, як вода, а багатим, як земля».
5. Звукотерапія «Послухаємо шум
води»
6. Відео «Як утворюється дощ»
7. Запрошую вас у дослідницько-пошуковий центр для визначення
властивостей води
Дослід 1. «Вода –
прозора»
Беремо 2
стаканчики (у 1 звичайна водичка, у 2 зафарбовуємо водичку фарбою). Ставимо
ложечки у два стаканчика. Погляньте, у якому стаканчику видно ложечку? У стаканчику
де водичка не зафарбована.
Висновок: Вода не має кольору, вона прозора.
Дослід 2. «Вода не має форму»
Потрібна
тарілочка і водичка. Наливаємо в тарілочку воду і дивимося
що наша водичка розтікається. Вона приймає
форму тарілки.
Висновок: Вода форми не має, вона
приймає форму посудини, в яку її наливають.
Дослід 3. «Вода
має смак чи не має»
3 стаканчики. В
кожний стаканчик наливаємо воду. Для початку спробуємо водичку. Яка вона на
смак? Не має смаку.
1 стаканчик
добавляємо солі (сіль розтанула) солона вода
2 стаканчик
цукору (цукор розтанув) солодка вода
3 стаканчик
нічого не додаємо (вода без смаку)
Висновок: Вода не має смаку
Фізкультхвилинка «Хмаринка»
Дослід 4. «Вода не
розчиняє»
Потрібний пісок.
Насипаємо у стаканчик з водою і перемішуємо. Пісок не розчиняється у воді. А водичка
стає каламутною, а згодом піщинки опускаються на дно.
Дослід 5. «Вода
розчиняє»
Потрібна фарба і
водичка. Вода змінила колір.
Висновок: Вода змінює колір і
розчиняє фарбу.
Дослід 6. «Стан води»
Погляньте в
якому стані водичка (твердому), тому що її заморозили. Щоб лід розтанув
потрібне тепло. На ручках лід починає танути, бо ручки теплі і з’являються
крапельки водички.
Висновок: Вода буває в твердому
стані.
Дослід 7. «Чи вода рідка речовина?»
У ємкість з
водичкою опускаємо ручки під віршик.
Пальчики у воду
опустіть.
Між ними воду
пропустіть.
Як підводний
справжній човен ми пірнаємо під воду.
Руки човником
складаєм.
Воду з них
переливаєм.
Висновок: Вода рідка речовина
(ллється і перемішується)
Ось і
закінчилися наші досліди. І секрети з водою наші відкрилися.
Без води не туди
і не сюди!
8.
Підсумок заняття
Що сьогодні найбільше вам сподобалося на
занятті?
Немає коментарів:
Дописати коментар